בעיצומו של החורף העז ונגיף משתולל: משלחות שוחטים של בד"ץ שארית ישראל בפולין ובדרום אמריקה

נוכח הביקוש הרב מכלל שדרות הציבור ובפרט בקרב שומרי ההלכה והידוריה למוצרי העוף והבשר בכשרות המהודרת של עולם התורה בד”ץ “שארית ישראל”, עלה ביתר שאת הצורך בהרחבת המענה לציבור הגדול של הנזהרים מכל חשש ומכשלה ח”ו בענייני המאכלות, אשר סומכים בנושא זה רק על הוראות מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט”א. לאור זאת, פנו ממפעלי ‘בשר הקר’ ו’עוף ירושלים’ בבקשה לקיים בהקדם שחיטה בפולין ובדרום אמריקה, כדי לעמוד מול הביקוש הגובר.

בימים לא פשוטים אלו של תחלואה גבוהה בנגיף הקורונה, כל יציאה מהארץ מהווה אתגר מיוחד. במשך תקופה ארוכה ניסו בהנהלת הבד”ץ לתאם ולארגן את יציאת צוות השוחטים, בכפוף כמובן להנחיות הבריאות הנדרשות, אך הדבר עלה במאמצים אדירים. כך למשל, באחד הפעמים, לאחר בניית צוות ושורת תיאומים לקראת הנסיעה, התברר ברגע האחרון כי אחדים מהצוות נדבקו בקורונה, דבר שאילץ את ההנהלה לשנות ולבטל הכל.

נוצר חשש ממשי מפני מחסור. רבני הבד”ץ וההנהלה שנדרשו לענין ישבו על המדוכה, ולבסוף הוציאו הוראה ברורה: אי אפשר להשאיר את הציבור בלי בשר מהודר לקראת החגים הקרבים; יש לעשות אפוא את כל המאמצים הנדרשים לקיים את השחיטה, גם אם הדבר יעלה בדמים מרובים. חייבים לצאת ולנסוע!

ואכן, למרות שהוצאת המשלחות בתקופה זו עלתה הון עתק ואף נוצרו הפסדים כספיים, לא ויתרו ב”שארית ישראל” ובס”ד הדבר יצא לפועל בהצלחה מרובה, וכבר בימים אלו שבו רבני וצוות השחיטה מנסיעה של כחודש ימים מדרום אמריקה, כשמאחוריהם מבצע שחיטה מרשים ומספק בכמות ובאיכות.

על מנת לעמוד בהספקים לקראת החגים, יצאה בימים אלו לפולין משלחת נוספת, ובהם צוות של שוחטים מומחים יחד עם צוותי ההשגחה והפיקוח, כדי לשחוט כדת וכדין ליין שיספיק עבור הביקושים הגדולים. המשלחת יצאה את הארץ עוד בטרם הושבתה הפעילות בנתב”ג ונסגרו השמים האויריים.

כשהוא ממוגן כנדרש מפני נגיף הקורונה, נערך הצוות לשהייה של ימים ארוכים בפולין הקרה. למול פניהם מטרה ממוקדת: להסדיר את כל הנדרש בכדי לספק את כל החומרות של דרישות ההלכה הצרופה והידוריה ולערוך את השחיטה כנדרש וללא כל פקפוק, לכתחילה שבלכתחילה. סבב השחיטה מיועד למפעלים שתחת הכשרות המהודרת “שארית ישראל”, ‘בשר הקר’ ו’עוף ירושלים’, כשהיעד להגיע לתפוקה מרשימה של שחיטת אלפי ראשי בקר המהווים מאות טון של בשר כשר למהדרין מן המהדרין.

מעונינים להצטרף לגלאט!

הצטרף לניוזלטר ‘גלאט’ – מדריך הכשרות החודשי מבד”ץ “שארית ישראל” במתכונת דיגיטלית ישירות אליכם למייל