אתרוג שחנט בשביעית
אתרוג שחנט בשנה השביעית, גם אם נקטף בשנה השמינית, קדוש בקדושת שביעית ויש לנהוג בו דיני קדושת שביעית כמפורט להלן.
הרי הוא הפקר
מן הדין הרי הוא הפקר, ויכול כל אדם לקוטפו ללא רשות הבעלים. ויכול לקטוף כמה אתרוגים שהוא צריך עבורו ועבור אנשי ביתו, לכל אחד לפחות שני אתרוגים, ואם יש לו ספיקות בכשרותם יכול לקטוף יותר.
איסור הוצאה לחו"ל
אסור להוציא פירות שביעית מהארץ לחוץ לארץ. ואם שלח, אין הפירות נאסרים ויוצאים בהם. אך מותר לשלוח אתרוגים למקומות שאי אפשר להשיג אתרוג כשר לא מורכב. ויזהרו לנהוג בחו"ל קדושת שביעית באתרוג, ויאכלו את האתרוגים מיד אחרי החג. ומי שעוסק במסחר ושולח אתרוגים לחו"ל, ישאל לחכם אם יש היתר בזה וכיצד לעשות.
איסור סחורה באתרוגים
ההולכים לקטוף אתרוגים בפרדסים (ולא קונים בקניה מסודרת מאוצר בי"ד), יזהרו שלא יהיה איסור שמור ונעבד, שלפי חלק מהפוסקים לא יוצאים בזה ידי חובת המצוה. וכן אסור לשלם על האתרוג מחיר רגיל משום איסור סחורה. וגם יזהרו לא למסור דמי פירות שביעית לעם הארץ.
ביעור באתרוגים
העושים ריבה מאתרוגים יזהרו לבער את הריבה בהגיע זמן הביעור של אתרוגים, מפני שאם לא יבערו תיאסר הריבה באכילה. ואם לא יזכו בו בני אדם יוכל להכניסו לביתו על מנת שלא לזכות בו.
לולב
אין בלולב קדושת שביעית ומותר לקנותו אפילו מהמשומר.
הדסים
מכיון שיש בהדסים ריח, יש לנהוג בהם קדושת שביעית מספק, שמא הם בכלל בשמים. ונוהג בהם כל הדינים הנוהגים באתרוגים לענין קדושת שביעית.
ערבות
אין בערבות קדושת שביעית, אך יזהרו לא לקנות ערבות שניטעו בשמיטה או נעבדו.
קטיפת סכך
אע"פ שזמירת אילנות היא בכלל מלאכת זריעה, מכל מקום מותר לקטוף סכך כדרך שקוטפים כל השנים, אם הקוטף אינו מומחה ואינו יודע דרך הזימור ולא מתכוון לזמירה, היינו לתועלת האילן כדי שיגדל, אלא לצורך סכך.
תליית פירות שביעית בסוכה
מותר לתלות פירות שביעת בסוכה, כגון רימונים, תמרים וכדו', אע"פ שנאסרים בכך באכילה כל שבעת ימי הסוכות, ובתנאי שתולה באופן שהפירות אינם מתקלקלים כלל ואחרי החג יהיו ראויים לאכילה.