סיום קורס משגיחי כשרות נוספים בנושא חרקים וירקות עלים

במעמד מיוחד שהתקיים בבית בד”ץ שארית ישראל, בראשות חבר הבד”ץ הגרי”א הכהן רובין שליט”א, הוענקו תעודות משגיחי כשרות, למשגיחים שעמדו בכל תנאי הלימוד, ועברו את ההכשרה המתאימה לצורך פיקוח והשגחה בנושא חרקים וירקות עלים. חבר הבד”ץ שליט”א העניק את התעודות למסיימי הקורס, וברך את העוסקים במלאכה שיזכו שלא תצא תקלה תחת ידם.

בשנה האחרונה, עלה וגבר הביקוש מהשטח, להוספת עוד ועוד משגיחי כשרות, לאור התרחבות מחלקת הפיקוח ובתי אריזה נוספים וגידולי חממות המבקשים להסתופף תחת הכשרות המהודרת בעולם התורה בד”ץ שארית ישראל.

במהלך השנה האחרונה, התקיים קורס מקיף בנושא, שנמסר על ידי המומחים בנושא, בהתייעצות מתמדת עם חברי הבד”ץ, בכדי להכשיר משגיחים נוספים שיסייעו במלאכת ההשגחה בחממות ובבתי אריזה ברחבי הארץ, לעמוד מקרוב אחר מלאכת הגידול והאריזה שיעמדו בדרישות המחמירות של הבד”ץ.
משגיחי הכשרות שקיבלו תעודות, הוכשרו לשמש כ’בודקי חרקים’ בשטחי הגידול ובבתי אריזה של הירק ובכלל במפעלי התעשייה בנושאים הקשורים לחרקים.

הקורס כלל לימוד עיוני יסודי להכרת תחום חרקי השדה, סקירה על כל אחד ואחד בכל אחד משלבי ההתפתחות שלו, יחד עם התנסות מעשית בשטחי הגידול ובתנאי מעבדה, כיצד לבצע את הבדיקות וכיצד לזהות את החרקים. כמו כן, נלמדו וחודדו נהלי הכשרות המחמירים, הן בנושאי ניראות החממות, בתי הגידול, וכן למידה מעמיקה בסוגי החרקים השונים ודיניהם. על מנת לאפשר למשגיחים התנסות מעשית בשטח, התקיים הקורס ברובו בתוך בית אריזה באזור דרום השרון.
במהלך הקורס, שמעו המשתתפים, המגיעים מכלל החוגים והעדות, שיעורים מעמיקים בנושא מצוות התלויות בארץ, ובנושאי תרומות ומעשרות ונושאים פרקטיים נוספים.

בחלוקת התעודות השתתפו מפקחי הבד”ץ הרב יעקב בורנשטיין והרב רמי מידני, הרב חננאל כהן שהדריך את המשגיחים החדשים בעבודה המעשית בשטח, בהתנהלות הנכונה אל מול בעלי העסקים המבקשים כשרות, ובדרך הנכונה לנהוג בנושאים אלו, בזהירות וברגישות הנכונה והמתבקשת, יחד עם עמידה על כל כללי ההלכה ללא פשרה וללא סייג.

מעונינים להצטרף לגלאט!

הצטרף לניוזלטר ‘גלאט’ – מדריך הכשרות החודשי מבד”ץ “שארית ישראל” במתכונת דיגיטלית ישירות אליכם למייל