דיון בנושא העירובין במעונו של חבר בד"ץ שארית ישראל לקראת ימי 'בין הזמנים'

לאור הפניות הרבות למחלקת העירובין שע”י בד”ץ שארית ישראל, לקראת ימי הנופש הקרבים ובאים בהם יוצא הציבור לנפוש ולאגור כוחות בערים וביישובים שונים ברחבי הארץ, נכנסו מספר רבני מוקד העירוב העוסקים בנושא כשרות העירובין למעונו של חבר בד”ץ שארית ישראל הגר”צ ובר שליט”א, על מנת לדון עמו בשאלות רבות העולות מהשטח.

כידוע, בימים אלו נערכים בחלק מן הישיבות הקדושות וכן בהרבה משפחות אברכים ובני תורה, לקראת ימי בין הזמנים, לצאת ולאגור כוחות, ובשכך מתרבות השאלות לגבי כשרות העירובין לאלו המתעתדים לשהות בשבתות בין הזמנים במתחמי נופש שונים ברחבי הארץ.

חבר הבד”ץ הגר”צ ובר שליט”א קידם בברכה את פני העוסקים במלאכה, בדברי הערכה על החשיבות הרבה בעיסוק בנושא, לאפשר לבני התורה לנפוש בצורה הראויה וללא חששות הלכתיים. במשך שעה ארוכה, העלו העוסקים במלאכה, המכירים את הנושאים מקרוב, שאלות שונות הקשורות לכשרות העירוב ואופן הכשרתו בבתי מלון ומקומות אירוח. הרב משה אנגלרד שליט”א, פתח בשאלה בנוגע למלון המעסיק עובדים זרים אשר שוהים במהלך כל השבת בחדר שהקצה עבורם המלון, האם זה פוסל את העירוב. ונענה, כי לכך ישנן פתרונות, כאשר רבני הכשרות שוכרים את החדרים של העובדים עבור האורחים שומרי השבת, וכך ניתן לעשות את העירוב כהלכה. כמו כן הועלתה הצעה שיעשו את השכירות מראש לכל השבתות שיהיו במשך השנה, וכך יפתרו את הבעיה גם לכל האורחים שאינם יודעים לעשות זאת בעצמם.

לאחר שעה ארוכה של משא ומתן בהלכה, קיבלו העוסקים במלאכה הנחיות בנושאים אקטואליים, הצצים חדשות לבקרים במתחמי הנופש והאירוח, על מנת שציבור בני התורה יוכל לנפוש באופן הראוי ביותר וללא כל חשש.

בהנחיית רבני הבד”ץ, מעמידה ‘שארית ישראל’ מוקד עירובין לבירור הלכתי בנושאי עירובין במהלך התקופה הקרובה וכן בימי בין הזמנים, בו ניתן יהיה לקבל מענה הלכתי מרבני מחלקת העירובין, במגוון השאלות הצצות בעניין מתחמי נופש ובתי הארחה. המענה ההלכתי יינתן על ידי רבני מחלקת הכשרות, ואשר הוסמכו לכך על ידי רבני הבד”ץ, להסיר מכשול ולאפשר לכל מאן דבעי לנפוש בצורה הכשרה ביותר.

מעונינים להצטרף לגלאט!

הצטרף לניוזלטר ‘גלאט’ – מדריך הכשרות החודשי מבד”ץ “שארית ישראל” במתכונת דיגיטלית ישירות אליכם למייל