הוויכוח שפרץ בין גדולי ישראל: האם צריך לשמוח או לבכות בעת אפיית המצות?

סיפוק רב במאפיית המצות ‘מצות חבורה בית שמש’ לקראת סיום מבצע האפייה האדיר ימים ספורים לפני חג הפסח, בהם נאפו אלפי טונות של מצות לרבבות בני התורה המדקדקים בהלכה.

מאפיית ‘מצות חבורה’ שע”י הכשרות המהודרת בעולם התורה בד”ץ “שארית ישראל, ידועה זה מכבר במצותיה האיכותיות והטעימות, ועם כל החומרות הנהוגות והנדרשות במצות מצווה הראויות לעלות על שולחנם של בני התורה ומהדרי מצוותיה בכל היכלי התורה. הפיקוח ההדוק קיים בכל צעד ושעל בתהליך, משלב הקצירה ועד האריזה והמשלוח, על מצות יד ומכונה והכל על פי הוראותיהם ודקדוקיהם של גדולי התורה הסומכים ידיהם על מערכת הכשרות.

השנה נרשמו ביקושי שיא על ידי ציבור בני התורה ושוחרי הידוריה, מהם רבים הרוכשים דרך התארגנויות של חבורות הכוללים הגדולות של היכלי התורה וקהילות הקודש מכל רחבי העולם וכן המוני בית ישראל המבכרים את המצות הידועות בטעמיהן המשובח ובכשרותן המהודרת בכל דקדוק.

בין גדולי ישראל שהגיעו לאפות את מצותיהם במאפיה, הגיע השבוע חבר מועצת גדולי התורה הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט”א, לאחר שלש שנים בהם נאלץ להיעדר בשל חשש מהקורונה, ועמו רב ביהכ”נ הגדול ברמת השרון הגרצ”י אדלשטיין שליט”א. הרב זילברשטיין סיפר בהתרגשות לנוכחים על הגר”י אברמסקי זצוק”ל שביום הכיפורים בזמן ה”כורעים” התייפח בבכי. שאלתי אותו, סיפר הרב זילברשטיין, מדוע הרב’ה בוכה? והשיב לי: אני מתפלל על המצות שאני אופה שלא יהיה בהם פגם ועל הגיטין שאני כותב שלא יהא בהם פגם. תמהתי על התשובה והרב אברמסקי הסביר לי ברגש: אתה יודע מה זה מצות?? מצות זה “מצות”!! זה הלחם של הקרבנות. זה לחם של רפואות.

אמר הגר”י לסובבים: דעו לכם, שהמצות הם סגולה נוראה על הבריאות ועל השלום. יבורכו כל התלמידי חכמים שמשתתפים כאן במצווה חשובה זו, שלא תצא תקלה מתחת ידכם ושהמצות יהיו לכם “לחם של רפואות” ושמירה משטן ומכל הצרות שבעולם.

ומה למדנו מזה, הוסיף ואמר הגר”י זילברשטיין, שצריך לבכות על המצות! אך הגרצ”י אדלשטיין שעמד לצדו טען ואמר: אמנם לפני האפיה בוכים על המצות שייצאו בלי פגם, אבל עכשיו שהמצות כבר נאפו – צריך לשמוח!

בודאי! – השיב על כך הגר”י ופרצו כל הנוכחים בריקוד של מצוה.

מעונינים להצטרף לגלאט!

הצטרף לניוזלטר ‘גלאט’ – מדריך הכשרות החודשי מבד”ץ “שארית ישראל” במתכונת דיגיטלית ישירות אליכם למייל