בכשרות צריך להיות ירא הלכה וירא שמים, שתלמידי חכמים יקבעו את הכללים. כיום יותר מבינים עד כמה חשוב ועד כמה מורכב הדבר שההלכה למעשה תהיה לאור הפוסקים וההלכה העיונית המקובלת עלינו, אם זה בשמיטה, בשחיטה, במעשרות ועוד.
לדוגמא, ישנה שאלה אם אפשר לעשר פירות של נכרי כשהם עדיין בבעלותו, שהרי הגוי אינו יכול למנות שליח על המעשר. חלק מהפוסקים סוברים שאי אפשר לעשר פירות של נכרים, ואכן מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל סבר שאין לעשר פירות נכרים. ישנן כשרויות שסומכים על הדעות שמתירים, ועל פי זה מעשרים ומספקים לצבור את הסחורה באופן ישיר או כתערובות. מגיע אברך, קונה ובטוח שהכול חלק ללא חשש תרומות ומעשרות, בעוד שלדעת מרן הגרי"ש זצוק"ל אין זה מעושר כלל וצריך לכתחילה לעשר שוב.
דוגמה נוספת, איסור "חדש", ישנם הסוברים שהאיסור לא נוהג כיום בחו"ל, ועל פי זה ישנן כשרויות שסומכות על כך ומעניקות הכשר על תוצרת מהתבואה שיש עליה חשש שהינה בכלל "חדש", אבל אנו נוהגים כדעת רבנו הגר"א שסבר שגם כיום יש איסור "חדש" בחו"ל.
תלמיד חכם שאוכל מאכל, חייב שהחותמת עליו תתאים עם אותה יראת ההלכה ודרך הפסק כפי מה שהוא לומד בישיבה או בכולל. פעם התבטא בפני יהודי ואמר לי, שאלות בגמרא אני שואל את הראש ישיבה פלוני, אבל שאלות בהלכה אני שואל רב מחוג מסוים. אמרתי לו: אם אתה חושב שהלה לא מספיק מבין את התוספות כדי לשאול אותו, איך אתה סומך עליו בהבנת וידיעת ההלכה שצריך לדעת לרדת לעומקה?