פסח בפתח: גם השנה ציבור בני התורה יזכה לקיים מצוות אכילת מצה בהידור המיוחד של בד"ץ שארית ישראל

הרבה יותר משלושים יום קודם החג, במאפיית המצות המפורסמת עמלים מסביב לשעון, על מנת לעמוד בביקושים הגדולים של ציבור בני התורה המבקש לצרוך אך ורק את המצות המהודרות העומדות בפיקוח הכשרות המהודרת בעולם התורה בד”ץ שארית ישראל.

‘המצות של גדולי ישראל’ – מכריז השלט בכניסה למאפיית ‘מצות חבורה בית שמש’. ובעצם, במחשבה שניה, אלו המצות של כל עולם התורה! במאפייה זו נפגשים אברך מירושלים עיה”ק עם רעהו מבני ברק, רשתות כוללים גדולות וקהילות בני התורה מכל רחבי הארץ מגיעות בעצמן עם כל הידוריהן ודקדוקיהן, אברכים ומרביצי תורה מן הצפון, כרמיאל, טבריה, צפת, עפולה, קרית אתא ועוד, עמלי תורה מן הדרום, אשדוד, אופקים, ירוחם, באר שבע ועוד. קהילות על רבניהן מבית שמש ומביתר עילית, כוללים חשובים ממודיעין עילית, פתח תקוה ואלעד. מכל מקום מגיעים ב’חבורה’ לאפות במאפייה של בד”ץ ‘שארית ישראל’. בין הבאים אף ראשי ישיבות וכוללים נודעים. ותיקי המאפייה עוד זוכרים את גדולי ישראל, דוגמת הגאון הגדול רבי יעקב אדלשטיין זצוק”ל שהיה נפגש במאפיה עם יבדלח”א הגאון הגדול רבי יצחק זילברשטיין שליט”א, כשבאותם רגעים המאפייה הפכה להיות ‘בית מדרש’ של הלכה עם ריתחא דאורייתא.

בימים אלו כאמור, הפעילות במקום בשיאה. התנורים כבר לוהטים שבועות רבים ללא הפוגה. את המתח אפשר לחתוך בסכין. קריאות המשגיחים מפרות את הדממה: ‘קמח’, ‘מים’ ו’לשם מצת מצוה’, ושעון העצר מתחיל את הספירה לאחור. אט אט, המחסנים מתמלאים בחבילות ארוזות של מצות טעימות פריכות ויפות בדרך לבתי האברכים וגדולי ישראל.

לפני ימים אחדים, הגיע בעצמו חבר בד”ץ שארית ישראל הגאון ר’ שבח צבי רוזנבלט שליט”א, לסיור ממושך במאפייה, בכדי לעמוד מקרוב אחר ההידורים המיוחדים, במצות יד ובמצות מכונה. הגרש”צ שליט”א ברך את כלל העוסקים במלאכה, לקראת התחלת שיווק המצות להמוני בית ישראל, בארץ ובעולם.

מעונינים להצטרף לגלאט!

הצטרף לניוזלטר ‘גלאט’ – מדריך הכשרות החודשי מבד”ץ “שארית ישראל” במתכונת דיגיטלית ישירות אליכם למייל